science-clip

ساینس کلیپ

دانش و آگاهی

آیا پسران باهوش تر از دختران هستند؟



آیا پسران هوشمندتر از دختران هستند؟


جمله کلیشه ای که میگوید مردان از زنان باهوش ترند تاریخچه بلندی دارد ولی واقعا در جنگ جنسیتی وقتی صحبت از هوش میشود کدام یک بر دیگری برتری دارد؟ آیا پسران باهوش تر از دختران هستند؟ 
مطالعات قبلی نشان داده اند که مغز مردان از لحاظ حجم ۸ تا ۱۳ درصد از مغز زنان بزرگتر است، هر چند این مورد به تفاوت در اندازه بدن نسبت داده شده است. مغز زنان شیار و یا تا خوردگی های مغزی زیاد و در نتیجه سطح  مغزی بزرگتری دارند. در ضمن بزرگتر بودن همیشگی برتری نیست. نهنگ های عنبر و فیل ها و دلفین ها همه مغز بزرگتری نسبت به انسان دارند و در حالی که باهوش هستند توانایی های شناختی شان از مال ما کمتر است، هر چند تفاوت های ساختاری دیگری نیز وجود دارد، مثلا اینکه مردان ارتباطات زیادی در داخل نیم کره ها دارند در حالی که زنان ارتباطات زیادی بین نیم کره ها دارند ولی در کل تصویر برداری ام . آر . آی مغزی همپوشانی قابل توجهی از لحاظ ساختاری بین دو جنس نشان میدهد.
بعد از مطالعه ۱۴۰۰ مغز در مقایسه بین جنسیت ها محققان دریافتند که غالبا همه مردان و زنان یک بهم پیوستگی ای در ساختارهای معمولی مردان و زنان در مغز را نشان میدهند. مطالعه همچنین رفتارهای کلیشه ای جنسیتی را نیز مورد ارزیابی قرار داد. مثلا این که بازی های ویدیویی تا چه اندازه رفتار مردانه و دفترچه خاطرات سازی رفتار زنانه تلقی میشود و نتیجه نشان داد که فقط ۰.۱ درصد جامعه آزمایش رفتار فقط مردانه و یا فقط زنانه را نشان دادند.
آزمون های هوش نیز با توجه به این که اغلب مطالعات آی کیو تفاوت قایل چشم پوشی و یا هیچ تفاوتی بین جنسیت ها نیافته اند نتایج مشابهی را بدست آوردند ولی این را به یقیق نشان داده اند که زنان توانایی های گفتاری قوی تری دارند در حالی که مردان توانایی های تصویری فضایی قویتری دارند... (ادامه در کلیپ بالا)


لینک های دانلود
اطلاعات دانلود
دانلود زیرنویس
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

«ما سیاره‌ای زنده‌ایم، ما کشتی بزرگی هستیم که در جهان کائنات بر گرد خورشیدی سوزان بادبان کشیده است؛ ولی هر کدام ما در عین حال نوعی کشتی حامل ژن بر پهنه گسترده زندگی هستیم. چنانچه این محموله را ایمن به بندر بعدی برسانیم، بیهوده نزیسته‌ایم.»
آرشيو مطالب

درباره ساينس کليپ :


از سال ۱۳۹۳، راه اندازان "ساينس کليپ" با راه اندازی وبلاگي در زمينه دانلود کتاب هاي خاص و ناياب در فضای مجازی شروع به کار کرد.هدف از آن وبلاگ جمع آوری کتاب هاي خاص و ناياب برای ساماندهی بهتر آن کتب بود تا در يک مکان جمع آوری و دستيابی به آنها آسان باشد.

در سال ۱۳۹۵ بنا به دلايلی آن وبلاگ بسته و در سال ۱۳۹۷ "ساينس کليپ" راه اندازی شد با هدف جمع آوری کليپ های علمی از سطح فضای مجازی و جمع آوری در يک مکان برای دستيابی آسان تر به آنها.

اميد بر آن است تا اين کار کوچک مؤثر واقع شود.