science-clip

ساینس کلیپ

دانش و آگاهی

سفر بی بازگشت به سیاره مریخ



سفر بی بازگشت به مریخ


آیا تا بحال در مورد ترک کره زمین و سفر به یک سیاره دیگر اندیشیده اید؟ آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که اگر روزی مجبور باشیم از اینجا برویم کدام سیاره برای زندگی ما انسانها مناسب خواهد بود؟ 
مطلب امروز در مورد سفر بی بازگشت انسان ها به مریخ است پس با ما باشید. 
شاید سخنان استیفن هاوکینگ را شنیده باشید که در سال ۲۰۱۷ ما زمینی ها را هشدار داد که باید تا صد سال دیگر به فکر ترک کره زمین باشیم. استیون هاوکینگ را که می شناسید. یک فزیکدان نظری، کیهان شناس و نویسنده بریتانیایی است که ادعا کرده تغییرات اقلیمی، زیاد شدن نفوس انسانها و شیوع انواع بیماری های واگیردار و مسری تا چند دهه آینده انسانها را مجبور میسازد تا به فکر اسکان به یک سیاره دیگر باشند. نه تنها این دانشمند بلکه کشورهای مختلفی روی این پروژه کار میکنند تا راهی برای ترک زمین پیدا کنند. 
میدانیم که در منظومه شمسی به غیر از زمین و خورشید هفت سیاره دیگر نیز وجود دارند که ونوس و مریخ همسایه های زمین میباشند.
 سیاره ونوس که به زبان فارسی زهره و یا هم ناهید نامیده میشود به دلیل داشتن مقدار زیاد کاربن دای اکساید و نزدک بودن به آفتاب آنرا مانند یک تنور داغ گرم ساخته و دمای هوا را تا ۴۸۰ درجه سانتی گراد افزایش داده است. پس زندگی ما انسانها در این کره ناممکن به نظر میرسد. 
همسایه بعدی ما یعنی مریخ که به زبان فارسی بهرام نامیده میشود از چندین جهت شرایط تقریبا مشابه زمین را دارد بطور مثال: روز مریخی بسیار با روز زمینی نزدیک است. پهناوری رویه کره مریخ نزدیک به مساحت رویه کره زمین است... (ادامه در کلیپ بالا)


لینک های دانلود
اطلاعات دانلود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

«ما سیاره‌ای زنده‌ایم، ما کشتی بزرگی هستیم که در جهان کائنات بر گرد خورشیدی سوزان بادبان کشیده است؛ ولی هر کدام ما در عین حال نوعی کشتی حامل ژن بر پهنه گسترده زندگی هستیم. چنانچه این محموله را ایمن به بندر بعدی برسانیم، بیهوده نزیسته‌ایم.»
آرشيو مطالب

درباره ساينس کليپ :


از سال ۱۳۹۳، راه اندازان "ساينس کليپ" با راه اندازی وبلاگي در زمينه دانلود کتاب هاي خاص و ناياب در فضای مجازی شروع به کار کرد.هدف از آن وبلاگ جمع آوری کتاب هاي خاص و ناياب برای ساماندهی بهتر آن کتب بود تا در يک مکان جمع آوری و دستيابی به آنها آسان باشد.

در سال ۱۳۹۵ بنا به دلايلی آن وبلاگ بسته و در سال ۱۳۹۷ "ساينس کليپ" راه اندازی شد با هدف جمع آوری کليپ های علمی از سطح فضای مجازی و جمع آوری در يک مکان برای دستيابی آسان تر به آنها.

اميد بر آن است تا اين کار کوچک مؤثر واقع شود.