science-clip

ساینس کلیپ

دانش و آگاهی

ریشه های باستانی المپیک

 

 
ریشه های باستانی المپیک
 
هزاران سال طول کشید تا چیزی که به عنوان یک مراسم مذهبی برای گرامی داشت خدای یونان زئوس در شهر یونانی المپیا وجود داشت به بزرگترین نمایش برتری ورزشی بر روی زمین بدل شود. تاریخ آغاز در سال ۷۷۶ پیش از میلاد به عنوان مبدا تقویم پیشین یونان در نظر گرفته میشد که در آن زمان به بخش‌ هایی به طول چهار سال به نام المپیاد تقسیم شده بود. چه میتواند باشد؟ البته این مسابقات المپیک است. 
رقابت باعث ترویج خوبی میشود یا یونانیان باستان این طور فکر میکردند. علاوه بر رویدادهای ورزشی٬ مسابقاتی در زمینه موسیقی٬ خوانندگی و شعر هم در جریان بود. میتوانید درباره آنها در ادبیات کلاسیک مطالعه کنید٬ مثل «ایلیاد» از هومر و «اینئید» از ویرجیل. حتی قهرمانان افسانه‌ ای هم اکنون و آن زمان از یک رقابت خوب قدردانی میکردند.نظر شما این نیست؟
برای سیزده دوره اول٬ المپیک‌ های یونان باستان تنها شامل یک رویداد بود. مسابقه دوی دویست متر. اما با گذشت زمان٬ مسابقات هیجان انگیز دیگر مانند بوکس٬ ارابه رانی و قاطر سواری و حتی یک مسابقه دو که در آن دونده‌ ها لباس کامل رزم به تن داشتند قهرمانان امیدوار بسیاری را به استادیوم المپیک جذب کرد.
دو ترکیبی٬ پرش٬ کشتی٬ پرتاب نیزه و پرتاب دیسک با نام پنجگانه شناخته میشوند و مسابقات امروزی از آنها الهام گرفته شده است و پانکراتیون٬ یک مبارزه با دست خالی که فقط گاز گرفتن و در آوردن چشم در آن ممنوع بود و سنت لخت مسابقه دادن در یونان باستان را آغاز کرد و حالا صفی از برنده‌ ها را میبینیم که تا به حال ندیده بودیم. اما همه چیزهای خوب پایانی دارند... (ادامه در کلیپ بالا)
 
 
لینک های دانلود
اطلاعات دانلود
دانلود زیرنویس
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

«ما سیاره‌ای زنده‌ایم، ما کشتی بزرگی هستیم که در جهان کائنات بر گرد خورشیدی سوزان بادبان کشیده است؛ ولی هر کدام ما در عین حال نوعی کشتی حامل ژن بر پهنه گسترده زندگی هستیم. چنانچه این محموله را ایمن به بندر بعدی برسانیم، بیهوده نزیسته‌ایم.»
آرشيو مطالب

درباره ساينس کليپ :


از سال ۱۳۹۳، راه اندازان "ساينس کليپ" با راه اندازی وبلاگي در زمينه دانلود کتاب هاي خاص و ناياب در فضای مجازی شروع به کار کرد.هدف از آن وبلاگ جمع آوری کتاب هاي خاص و ناياب برای ساماندهی بهتر آن کتب بود تا در يک مکان جمع آوری و دستيابی به آنها آسان باشد.

در سال ۱۳۹۵ بنا به دلايلی آن وبلاگ بسته و در سال ۱۳۹۷ "ساينس کليپ" راه اندازی شد با هدف جمع آوری کليپ های علمی از سطح فضای مجازی و جمع آوری در يک مکان برای دستيابی آسان تر به آنها.

اميد بر آن است تا اين کار کوچک مؤثر واقع شود.